Het is tegenwoordig niet meer voldoende om een winkel te hebben met mooie producten en vriendelijke verkopers, het is belangrijk om zoveel mogelijk informatie te vergaren over je bezoekers om je winkel zo populair te behouden en om te kunnen blijven groeien. Daarom zijn winkelstatistieken zo belangrijk om je winkel rendabel te houden en om de mogelijkheid te hebben om steeds te blijven groeien. Via simpele dingen zoals een passantenteller, heatmap of een klantenkaart kan je al veel instore performance informatie verkrijgen. Ook kan iets simpel zoals een etalage ervoor zorgen dat je verkopen en omzet de hoogte in gaan. Door een goede etalage die de aandacht trekt en mensen hun nieuwsgierigheid trekt kan ervoor zorgen dat een heel deel meer klanten je winkel binnenkomen die normaal gewoon voorbij zouden wandelen. Als je een effectieve etalage hebt gevonden kan je deze een tijdje houden, je moet wel weten dat je deze ook weer niet voor altijd kan behouden en dat je op regelmatige tijdstippen je etalage moet aanpassen om de interesse van je klanten te behouden. Door middel van een simpele klantentevredenheidenquête kan je ook veel informatie vergaren over de tevredenheid van je klanten maar ook over wat zij vinden dat jij beter kan doen. Bijvoorbeeld een groter aanbod aanbieden, verkopers die vriendelijker zijn enzovoort. Dit zijn allemaal simpele methodes om informatie te vergaren over je klanten die al een positief effect op je bedrijf kan hebben. Indien je zelf er niet zo veel van afweet, raden we je Crumbbase aan. Crummbbase is een organisatie die gespecialiseerd is om bedrijven te helpen hun verkoop te stimuleren. Zij bieden 3 producten / software aan voor 3 verschillende niveaus van winkels namelijk voor winkeliers, winkelcentra en winkelketers. Indien je het eens wilt uittesten raden we je aan om de demo aan te vragen en uit te proberen. |
Voor meer informatie : http://www.crumbbase.nl/ |